wtorek, 9 czerwca 2009

Angelina współczesną boginią popkultury


Angelina Jolie jest bohaterką - nie tylko prasy bulwarowej, kolorowych magazynów i portali plotkarskich. Jolie zaczyna zamieniać się w symbol. Piszą o niej eseje. Analizują tajemnicę sukcesu w skali globalnej.
W lipcowym numerze "Harper's Bazaar" Angie zdobi okładkę wydania. Jest to zdjęcie z zeszłego roku – grudniowej premiery „Niezwykłego przypadku Benjamina Buttona” w Los Angeles. Jednak najnowszy numer jest czymś więcej. Twarz Jolie już nie raz spoglądała na nas z okładki tego poczytnego pisma. Tym razem wewnątrz magazynu możemy poczytać niezwykle interesujący esej Naomi Wolf, która analizuje fenomen naszej ulubienicy. Autorka przedstawia Jolie jako tę, o której marzy większość kobiet. I to nie lesbijek ani kobiet biseksualnych, ale tych heteroseksualnych. Gdyby miały sobie wybrać kochankę, to byłaby nią właśnie Jolie. Dlaczego? Bo kobiety utożsamiają się z nią i jej pożądają.
Autorka eseju twierdzi, że Angelina kreuje swe życie tak, jakby stanowiło pewien archetyp. Nie jest już ono rozpatrywane jako normalny żywot Angie, ale coś na znacznie większą skalę. Jej biografia, zachowania i decyzje robią z niej symbol, ikonę współczesnej kultury. A o sile tego symbolu najlepiej świadczy fakt, że Jolie jest uwielbiana bez względu na granice, rasy i płeć.

Tutaj możecie przeczytać cały esej, po angielsku: http://www.harpersbazaar.com/magazine/cover/angelina-jolie-essay-0709?click=pp

Brak komentarzy: